Familjen Skölds husvagnssemester 2011

Dina bilder

Huvudalbum

Från dagboken

Dag 23...
Dag 22...
Dag 21...
Dag 20...
Dag 19...
Dag 18...
Dag 17...
Dag 16...
Dag 15...
Dag 14...

Kommentarer

12/06 av Gunilla
Skönt att ha er hemma i S

08/06 av Susanna
Åh herregud- här skriver

08/06 av Gunilla
Vem är det tjejerna lyssn

07/06 av Therese
Vilken härlig resa ni är

06/06 av john o lise
härligt att man kan läsa

Följ denna dagbok

RSS-feed

Plats Plats: Venedig
Tid och Datum 2011-05-29 21:05

Dag 9

En heldag med sol och bad. Nu är det semester, vi har ingen koll på varken dag eller klockan, följer absolut inga tider. Barnen var trötta efter gårdagens utforskande av campingen. I slutet av dagen hittade vi en stor lekplats så det blev ingen tidig säng gång där inte. Detta gjorde att det blev sen morgon. De vaknade framåt halv tio, vilket gjorde att vi idag inte hängde på låset till poolen utan strosade in precis lagom till mitt vattengympa pass som började klockan elva. Både F och jag har tagit med löparkläderna i hopp om att hålla formen. När man nu har 25 grader på morgonen och ungefär samma runt tio på kvällen får vattengympa duga.

Vi kör en repris på gårdagen förutom att vi var en timme sen på allt. Poolen, stranden och tillbaka till poolen.  När det var dags för kvällsmat så tog vi fram grillen, lite osäker på om vi fick eller inte så F tog en promenad för att se vad andra gjorde och tog beslut att satsa. Bra satsat för att attans vad gott det blev. Jag var och köpte hackade grönsaker samt ost. Detta samt en god fläskfile grillades mästerligt av F. Lite vin till det och vi är inne på femstjärnig restaurang.

Än så länge flyter allt på, lite förundrad är man dock över skillnaden på campingarna här och i Sverige. En stor lekplats istället för massa små ut i området, ingen facilitet för att hjälpa föräldrarna, gen micro, ingen diskmaskin, inget gemensamt kök..) Väldigt primitiva service hus, men tar tusen gånger hellre det primitiva och 30 grader än kyla och rusk i ett topp modernt service hus.

Kvällen avslutades med glass på områdets torg, piazza marina, till detta tog F en Latte Macciato och som sig bör en Grappa. Ingen höjdare men är man i Italien så är man.

Kommentera

Text

Ditt namn

Din e-post

Skriv in de två orden, som du ser på bilden, i rutan ovanför