Familjen Skölds husvagnssemester 2011

Dina bilder

Huvudalbum

Från dagboken

Dag 23...
Dag 22...
Dag 21...
Dag 20...
Dag 19...
Dag 18...
Dag 17...
Dag 16...
Dag 15...
Dag 14...

Kommentarer

12/06 av Gunilla
Skönt att ha er hemma i S

08/06 av Susanna
Åh herregud- här skriver

08/06 av Gunilla
Vem är det tjejerna lyssn

07/06 av Therese
Vilken härlig resa ni är

06/06 av john o lise
härligt att man kan läsa

Följ denna dagbok

RSS-feed

Plats Plats: Frejus, Frankrike
Tid och Datum 2011-06-05 22:06

Dag 17

Dagen började med ösregn. Vi hade sagt igår att om det regnade skulle vi bege oss. Vi hade ju utforskat området och själva campingen var inget att ha om det inte var solsken. Hade dock lovat tjejerna att de skulle få sova så det blev att ligga och dra sig. Klockan halv elva hade vi dock fått nog och väckte Amanda i alla fall. Visst man skall hålla vad man lova men dessa tider… Madde hade vaknat en stund tidigare men det var inte många minuter. F hade gått upp till receptionen för att kolla Frankrikes motsvarighet till Grand Canyon och passat på att köpa en baguette på vägen. Efter frukosten började vi packa ned förtältet. Allt var blött och smutsigt. Gula spår av pollen och annat skräp på tältet så det blev att tvätta bäst man kunde. Det värsta regnet hade avtagit och det kom bara småskurar. Barnen satt inne i husvagnen och spelade Uno som nu är favorit spelet. När vi var klara med väggarna började regnet upphöra och lite sol tittade fram. När vi var klara med tältet var det klarblå himmel. Båda två var svettiga så vi sa till tjejerna att det var dags att bada. Passa på innan nästa skur, men det kom ingen skur. Det här är då fördelen med husvagnen och att åka när det inte är högsäsong. Vi stannar en dag till och njuter av solen och badet. Vi tog en paus runt fem för en glass men sedan bar det ner igen i poolen för mer bad. Helt underbart!

Halv sju gick vi ifrån poolen och gick upp för att duscha. Då vi packat in grillen bestämde vi oss för att se vad restaurangen på campingen hade att erbjuda. Barnen tog på sig sina söta ”Italien” klänningar och även F och jag försökte vårt bästa. Hade iofs ingen Italien klänning, men en klänning fick det bli. Lite uppklädd kan man väl ändå vara även på camping semester. Utbudet i restaurangen var begränsat så det blev 3 pizzor. Vi fick betala 70 kronor för att äta där (alltså utöver vad pizzan och drickan kostade), vilket gjorde att vi blev lite snopna när de kommer med tre pizza kartonger och tre plastbestick. Hade kanske hoppats på tallrik och vanliga bestick. Ja ja sådant är det, goa var de i alla fall, lite kladdiga. Barnen åt och sedan hade de så roligt av att bara tramsa runt där på balkongen och titta på poolområdet så F och jag passade på att beställa in mer vin. Helt plötsligt såg den här campingen också otroligt bra ut. Kanske var det vinet eller så är det faktumet att vädret har stor betydelse. Nästan vilken camping som helst (inte den som vi hamnade dag ett i Frankrike, men alla andra) är toppen om bara vädret är toppen.

Det blev en underbar dag med sol och bad trots att vi inte räknat med det. Vi försöker nu lägga barnen lite tidigare så de inte sover till halv elva, men tider bara flyger iväg så det blev åter en hyfsad sen kväll. Men vad gör väl det när man har semester J

john o lise skrev 2011-06-06 16:06
härligt att man kan läsa att ni har det bra och gott att tjejerna kan sova lönga på morgonen
Gunilla skrev 2011-06-06 09:06
Tänk så skönt att slippa alla tider att passa och bara ta dagen som den kommer. värmen och solen har vi också haft ett tag men avkopplingen får man ju inte här på samma vis. Ha det fortsatt gott. Sotis hälsar! Kram.

Kommentera

Text

Ditt namn

Din e-post

Skriv in de två orden, som du ser på bilden, i rutan ovanför